Fandom

Harry Potter Balkan Wiki

Harry Potter

11pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Harry James Potter (rođ. 31. srpnja 1980.) glavni je lik serijala knjiga i filmova Harry Potter spisateljice J.K. Rowling. Sin je jedinac James Potter i Lily Potter koji su stradali te je on već kao jednogodišnja beba došao u dom Dursleyjevih, gdje je proveo narednih deset godina. Harry je naslijedio majčine zelene oči i očevu neobično kuštravu crnu kosu. Ranije je opisivan kao nizak i mršav za svoje godine. Također ima i tanak ožiljak na sredini čela u obliku munje. To je jedini tjelesni znak ubojite kletve koju je na njega bacio Lord Voldemort 31. listopada 1981. i koja je ubila njegove roditelje i uništila njihovu kuću. Harry pohađa Hogwarts Škola čarobnjaštva i vještičarenja. Njegovi najbolji prijatelji su Ronald Weasley i Hermione Granger Glumac Daniel Radcliffe utjelovljuje lik Harryja Pottera u svim dosad snimljenim filmovima.

Osobnost i veze Edit

Zbog djetinjstva provedenog kod Dursleyjevih gdje ga nikad nisu voljeli, Harryjeva je najveća želja da bude među onima kojima je stalo do njega i da onima koje on voli nitko ne naudi. On polako shvaća da je to nemoguće dok je Voldemort živ. Zbog radoznalosti i želje za istraživanjem čarobnjačkog svijeta često kreće u avanture kojima se izlaže riziku; ali obično pokušava uvjeriti svoje prijatelje da ne ugrožavaju sebe prateći njega. Unatoč tome, njegovi najodaniji prijatelji odbijaju dopustiti mu da se s izazovima suočava sam. Harry se lako razljuti kad netko vrijeđa ili prijeti onima do kojih je njemu stalo. Ima niski prag tolerancije za sve za koje smatra da pripadaju "drugoj strani" - bili to smrtonoše, ljudi koji ne vjeruju njegovom i Dumbledoreovom svjedočanstvu ili neki Slytherini. Kao i njegov prijatelj Ron, Harry nije uvijek najbolji učenik pa se često oslanja na Hermioninu pomoć. Harry je razvio i poseban smisao za humor kojim često uspijeva okrenuti tuđe uvrede protiv njih samih. Neke se Harryjeve pogreške mogu pripisati patnjama i nesrećama tijekom života. Harry je osobno svjedočio trima ubojstvima i bio je prisiljen ponovno poživjeti svoju najraniju i najstrašniju uspomenu - ubojstvo svojih roditelja koji su se suprotstavili Voldemortu. Bio je prisutan kad je njegovog školskog kolegu, Cedrica Diggoryja, ubio Peter Pettigrew, vidio je ubojstvo svojeg krsnog kuma Siriusa Blacka kojeg je u Ministarstvu magije ubila Bellatrix Lestrange, a svjedočio je i smrti svojeg najvećeg zaštitnika i mentora, ravnatelja Hogwartsa Albusa Dumbledorea, kojeg je ubio Severus Snape. Do sada se Harry pet puta suočio s Voldemortom, računajući prvi Voldemortov pokušaj da ubije Harryja još kao novorođenče. Tijekom većeg dijela svog radnog života Harry se morao nositi sa svojim okrutnim i bezosjećajnim skrbnicima, Dursleyjevima, koji koriste svaku priliku kako bi ponizili i omalovažavali Harryja, njegove roditelje i čarobnjački svijet. Na drugoj je godini cijela škola sumnjala da je Harry odgovoran za puštanje baziliska na učenike. Na četvrtoj je godini optužen za varanje kako bi se mogao natjecatina Tromagijskom turniru. Na petoj je godini izdržao situaciju u kojoj se većina čarobnjačke zajednice okrenula protiv njega vjerujući da je on samo lažljivac željan pažnje i prevarant; zbog toga se više povukao u sebe, a učenici su ga zadirkivali. Harry se istovremeno nosi i s uobičajenim tinejđerskim problemima i vezama. Na primjer, iako je lako sklopio čvrsto prijateljstvo s Hermionom i Ronom, bila mu je potrebna velika hrabrost da pozove Cho Chang, lijepu Ravenclawku, na spoj. Ponekad se Harry ljuti na Rona i Hermionu, pogotovo kad se njih dvoje svađaju. Međutim, njihovo prijateljstvo jača tijekom godina, a J. K. Rowling je čak rekla da je Harry prihvatio Rona i Hermionu kao članove obitelji.[3] Tijekom njihove šeste godine, kad se Ron i Hermiona ozbilnjo posvađaju, Harry je odlučan da ostane prijatelj s oboje što (iako Rona još uvijek vidi kao najboljeg prijatelja) pokazuje da su Ron i Hermiona sada više jednaki u njegovom životu; u sličnoj situaciji na trećoj godini Harry je izabrao da ostane prijatelj s Ronom na račun svojeg prijateljstva s Hermionom. Harry je razvio prijateljstva i s mnogim odraslim likovima, posebno s Rubeusom Hagridom i Albusom Dumbledoreom. Obitelj Weasley postala je Harryjeva zamjenska obitelj. Gospođa Weasley posebno se istakla kao majčinska figura; ona Harryja smatra sinom, a prema njemu se ponekad odnosi i ljepše nego prema vlastitoj djeci. Slično tome i njezini se sinovi prema Harryju odnose kao prema bratu, a gospodin Weasley pokazuje očinsku ljubav prema Harryju. Kad Harry sazna da su Sirius Black i njegovi roditelji bili usko povezani, Harry na njega počinje gledati kao na još jednu očinsku figuru. Harry je sklopio čvrsto prijateljstvo i s jednim od svojih bivših profesora Obrane od mračnih sila Remusom Lupinom, jednim od Harača i jednim od najbolji prijatelja svojeg pokojnog oca. Harry je odan svojim prijateljima i očekuje da i oni njemu budu odani, iako ga to često sprječava da bude objektivan. Obično slijedi svoje instinkte koji mu govore kome može, a kome ne može (ili ne želi) vjerovati.

Romanse Edit

Harryjevu platonsku vezu s njegovom najboljom prijateljicom, Hermionom Granger, neki likovi ponekad krivo tumače. Viktor Krum, koji se zanima za Hermionu, u Plamenom peharu postaje ljubomoran na Harryja zato što ona često razgovara s njim; Rita Skeeter, neetična novinarka koja piše za tabloide, koristi nepostojeći "ljubavni trokut" između Harryja, Hermione i Viktora kao sočnu priču za časopis Vještičji tjednik. Cho Chang koja postaje Harryjeva prava djevojka u Redu feniksa također krivo tumači vezu između Harryja i Hermione ne uspijevajući razaznati da se radi samo o lažima Rite Skeeter. Harryjeva veza s Cho seže još iz Zatočenika Azkabana kad on primjećuje njezinu ljepotu i postaje nervozan u njezinoj blizini. U Plamenom peharu njegovo zanimanje pretvara se u dublje simpatije te on uspijeva skupiti hrabrost da je pita želi li s njim na Božićni bal, ali saznaje da ona već ide s Cedricom Diggoryjem. Međutim, Cedric na kraju knjige biva ubijen. Sljedeće godine Harry počinje privlačiti Choinu pažnju - još se boreći s Cedricovom smrću ona u Harryju traži utjehu. Oni započnu vezu s mnogo uspona i padova, ali njihova veza ne može izdržati zato što njih dvoje ne žele iste stvari; Cho još uvijek tuguje i u Harryju vidi zamjenu za Cedrica, a Harry očekuje jednostavnu vezu koja će kod njega smanjiti količinu stresa, a ne ju još dodatno povećati. U Princu miješane krvi kod Harryja se javljaju osjećaji prema Ginny koja se čini nezainteresiranom, a s kojima se on bori tijekom godine; između ostalog postaje ljubomoran na njezinog dečka, Deana Thomasa (iako to nikad otvoreno ne pokazuje). Ron ne odobrava Ginnyinu vezu s Deanom što Harry protumači kao Ronovo protivljenje tome da Ginny uopće ima dečka zbog čega postaje zabrinut da će morati izabrati između veze s Ginny i prijateljstva s Ronom. Međutim, Harryjev je pesimizam neutemeljen: Ginny i Dean prekidaju, a kad Harryja ponese Gryffindorsko osvajanje metlobojskog kupa on spontano poljubi Ginny pred svim Gryffindorima u društvenoj prostoriji. Ron, koji dvoji oko veze svojeg najboljeg prijatelja i svoje sestre, na kraju ipak odobrava njihovu vezu. Harryjeva veza s Ginny tijekom nekoliko sljedećih tjedana "čini ga sretnijim nego što je dugo bio"[HP6]. Do kraja Princa miješane krvi, međutim, Harry prekida vezu s Ginny zbog njezine sigurnosti - boji se da će joj Voldemort nauditi. Kako Harry veći dio sedme knjige provodi u bijegu, malo je interakcije između njega i Ginny; nakon poljupca u Jazbini prije Billovog i Fleurinog vjenčanja, Harry ne vidi Ginny gotovo godinu dana. Ipak, jasno je rečeno da Harry još uvijek osjeća nešto prema Ginny, a u epilogu saznajemo da su nakon događaja u knjizi, Harry i Ginny u braku i da imaju troje djece, Jamesa Siriusa, Albusa Severusa te Lily Lunu.

Predmeti koje posjeduje Edit

Pozamašna količina čarobnjačkog novca u trezoru u Gringottsu koju je naslijedio od svojih roditelja i kasnije od Siriusa Blacka (točan iznos nije poznat, ali kako je naslijedio novac obitelji Potter i obitelji Black, vjerojatno se radi o pravom bogatstvu) Štapić od božikovine, dug dvadeset i pol centimetara, s jednim feniksovim perom. Feniks koji je dao pero za taj štapić, Fawkes, dao je i pero za štapić Lorda Voldemorta Hedwiga, snježnobijela sova (Hagridov rođendanski dar, pogiba u sedmoj knjizi) Nimbus 2000, trkaća metla, uništena u bliskom susretu sa Napadačkom vrbom. Harry je zadržao komadiće metle, ali otkada je dobio novu metlu nije poznato što se s njima dogodilo Plašt nevidljivosti (naslijedio ga je od oca, a za Božić mu ga je na prvoj godini dao Albus Dumbledore) Album s fotografijama njegovih roditelja i njihovih prijatelja (još jedan Hagridov dar) Odanost kućnog vilenjaka imenom Dobby koji radi u kuhinji u Hogwartsu, a prije je bio u vlasništvu obitelji Malfoy Nagrada za posebne usluge školi za pronalaženje Odaje Tajni i pobjedu nad zlom koje se u njoj skrivalo Mapa za haranje (dali su mu ju Fred i George Weasley); napravili su ju Crvorep (Peter Pettigrew), Lunac (Remus Lupin), Tihotap (Sirius Black) i Parožak (James Potter) Vatrena munja, najskuplja i najbolja trkača metla. Za Božić ju je na trećoj godini dobio od Siriusa Blacka kao zamjenu za njegov uništeni Nimbus 2000 Džepni cinkoskop (Ronov rođendanski dar) Lisnica sa čeljustima (Hagridov dar) Nož koji sve otvara (Siriusov dar). Jedna je oštrica noža rastaljena kada je Harry njome pokušao otvoriti jedna vrata u Odjelu tajni Živa minijatura Mađarske Bodljorepe, s kojom se borio na Tromagijskom turniru. Za taj model crnog zmaja nismo čuli nakon Plamenog Pehara Minijaturna Vatrena munja (Tonksin dar) kao zamjena za pravu metlu koja je privremeno bila zaplijenjena Dvostrano zrcalo (Siriusov dar) Stara kuća u Londonu, na Grimauldovu trgu 12 (naslijeđena od Siriusa Blacka) Kućni vilenjak Kreacher (naslijeđen od Siriusa Blacka). Poslan da radi u kuhinji Hogwartsa Hipogrif Kljunoslav preimenovan u Letimira (naslijeđen od Siriusa, trenutačno se za njega brine Hagrid) Udžbenik za čarobne napitke (Čarobni napici za napredne) koji je pripadao Princu miješane krvi (Severus Snape). Ima korisne bilješke i zle kletve koje je zapisao prijašnji vlasnik Bočica Felix Felicisa, napitka za sreću, kojeg mu je kao nagradu na njegovoj šestoj godini dao Horace Slughorn. Napitak je vjerojatno iskorišten Lažni horkruks Regulusa Blacka, u obliku medaljona

== Obitelj == Uloženi članak o obitelji : Potter

Harry James Potter rođen je 31.srpnja 1980. Njegovi su roditelji James i Lily Potter. Njegova majka, djevojačkog prezimena Evans, potječe iz bezjačke obitelji, a njegov otac James rođen je u obitelji čistokrvnih čarobnjaka. Njegovi su roditelji (po čarobnjačkim mjerilima) bili nešto stariji. Ta čistokrvnost njegova oca mogla bi upućivati na to da je Harry u daljim rodbinskim vezama s drugim čistokrvnim obiteljima, što je rekao i sam Sirius Black. James i Lily ostavili su Harryju u nasljedstvo veliku količinu čarobnjačkog novca koji Harry koristi za kupnju stvari za Hogwarts; Harryjev prijatelj Ron koji dolazi iz velike i siromašne obitelji ponekad je ljubomoran zbog tog bogatstva. Ako Gringotts posluje kao ostale banke iz stvarnog svijeta, Harryjevo se bogatstvo još i povećalo zato što deset godina nitko nije podizao novac iz trezora, sve dok Harry nije prvi put posjetio banku. Harry bi također mogao biti u rodbinskim vezama sa svojim kumom, Siriusom Blackom. James i Sirius mogli bi biti rođaci u prvom koljenu, što nije iznenađujuće kad se uzme u obzir veličina obitelji Black. Charlus Potter bio je oženjen Doreom Black, unukom Phineasa Nigellusa Blacka. Nagađa se o tome jesu li oni Jamesovi roditelji, ali mora se uzeti u obzir i ono što je rekla J.K.R. - da su Jamesovi roditelji bili stariji po čarobnjačkim mjerilima (što bi značilo da su doživjeli stvarno duboku starost; Griselda Marchbanks doživjela je preko 160 godina), a Dorea je umrla sa samo 57. Ali ipak, Charlus i Dorea bili su ista generacija kao i Siriusovi roditelji, pa ta mogućnost ostaje otvorena.

Ostalo Edit

Harry Potter serijal

Also on Fandom

Random Wiki